بررسی

نگاهی به Xiaomi Mi Band 1S؛ یک دستبند هوشمند برای خرید در جمعه سیاه

0

شیائومی با تولید اولین نسخه‌ی پوشیدنی خود یعنی Mi Band با قیمت بسیار مناسب توانست به رکورد ۱۰ میلیون فروش دست یابد، به طوری که این تعداد فروش باعث شد این کمپانی در بین دو تولیدکننده‌ی برتر گجت‌های پوشیدنی قرار گیرد. بعد از موفقیت این گجت، شیائومی برای تکرار موفقیت خود دست به معرفی Mi Band 1S زد تا یک گام بیشتر برای جذب کاربران برداشته باشد.

Mi Band 1S یک دستبند ورزشی و سلامتی به شمار می‌رود که تولیدکننده آن یک شرکت نوپای چینی به نام شیائومی است. این کمپانی در چند سال اخیر با تولید دیوایس های با کیفیت توانسته شهرتی به هم بزند و کاربران بسیاری را جذب خود کند. شیائومی به نام اپل چین معروف است و بسیاری از کاربران کیفیت محصولاتش را با دیوایس های اپل مقایسه می کنند!

دستبند Xiaomi Mi Band 1S با قیمت فوق العاده‌اش می‌تواند هر کاربری را جذب خود کند. شاید شنیدن قیمت ۱۵ دلاری برای یک گجت پوشیدنی با امکاناتی بسیاری از جمله شمارنده ضربان قلب، ردگیری سلامتی و ورزشی و کنترل خواب باور کردنی نباشد. دلیل اینکه دیگر کمپانی‌های مطرح بازار نمیتوانند با شیائومی از نظر قیمت رقابت کنند همین است؛ این کمپانی می تواند بهترین گجت ها را با کمترین قیمت به دست مصرف کنندگان برساند! البته قیمت پایین گجت‌های این کمپانی از جمله همین دستبند چیزی از کیفیت آن کم نمی‌کند اگر این موضوع را باور ندارید با نگاهی به این گجت پوشیدنی در ادامه با ماهمراه باشید.

Mi band

مشخصات کلیدی:

  • دارا بودن استاندارد ضدآب IP67
  • پشتیبانی از بلوتوث ۴٫۰
  • باتری ۴۵ میلی آمپری
  • هماهنگی با سیستم عامل اندروید و آی او اس
  • ابعاد ۳۷ * ۱۳٫۶ * ۹٫۹ میلی متر
  • وزن ۵٫۵ گرم
  • حسگر شمارنده ضربان قلب و شتاب سنج

دستبند Mi Band 1S شباهت بسیاری با نسخه پیشن خودش دارد. این گجت با ابعاد ۳۷ در ۱۳٫۶ در ۹٫۹ میلی متر به طور کامل برای مچ دست استاندارد می‌باشد و وزن تنها ۵٫۵ گرمی‌اش نشان از سبکی بیش از حد این محصول دارد.

این پوشیدنی با بندهای رنگی تولید و عرضه می شود.. جنس این بندها از پلاستیک گرمادیده بوده که در برابر اشعه‌ی ماورای بنفش مقاوم است و همچنین ضد باکتری و حساسیت نیز می‌باشد. در حالت کلی بندهای این پوشیدنی بسیار نرم و صاف به نظر می رسد و از کیفیت قابل قبولی برخودار است.

Mi Band

مانند مدل پیشن، این پوشیدنی فاقد نمایشگر است. بنابراین برای مشاهده اطلاعات باید حتما آن را به گوشی و با تبلت اندرویدی و یا آی‌او‌اسی خود متصل کنید. به زبان ساده‌تر این دستبند بدون گوشی هوشمند فقط یک گجت بی فایده خواهد بود. این دستبند از طریق اتصال کم مصرف بلوتوث به دیوایس‌های دارای سیستم عامل آی او اس و اندروید متصل شده و با اپلیکیشن خود ارتباط برقرار می‌کند. Xiaomi Mi Band 1S نشان استاندارد IP67 را دارد. این بدان معنی است که این پوشیدنی دربرابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم بوده و می‌تواند در آبی با عمق کمتر از ۳۰ سانتی متر به مدت ۳۰ دقیقه دوام آورد. بنابراین در هنگام شنا و در استخر نیز می توان از این دستند استفاده کرد اما این کار توصیه نمی شود!

ویژگی‌ها

مانند نسخه پیشین، Mi Band 1S نیز می تواند تمامی فعالیت‌های شما را در طول روز ضبط و ذخیره نماید. در مسافرت، پیاده روی، محیط کار و .. این دستبند با شماست و کارهای شما را زیر نظر خواهد داشت! با استفاده از این دستبند و اپلیکیشن آن به راحتی می توان فعالیت‌های ورزشی و سلامتی خود را با دیگران از طریق واتس اپ، فیسبوک، تویتر و … به اشتراک گذاشت، بنابراین مراقیب تنبلی خود باشید! حتی از این پوشیدنی می توان به عنوان بازکننده‌ی تلفن همراه استفاده کرد. این ویژگی اینطور عمل می کند که وقتی دستبند را به گوشی خود به اندازه کافی نزدیک کنید قفل تلفن همراه باز شده بدون آنکه دست به آن بزنید اما این عمل مستلزم فعال کردن این ویژگی در اپلیکیشن دسبتند شیائومی است.

Mi Band

شیائومی این دستبند را به ویبره و چراغ های ال ای دی رنگارنگ مجهز کرده تا بتواند شما را از تماس‌ها و پیام‌های از دست رفته مطلع کند. برای مثال زمانی که شما متوجه تماسی نشوید، این دستبند فعال شده و با لرزش شما را از آن تماس آگاه می سازد. این ویژگی در مکان های پر سر و صدا و شلوغ بسیار مناسب خواهد بود چرا که در این حالت بیشتر کاربران متوجه زنگ گوشی خود نمی شوند.

اتصالات و باتری

شیائومی ام آی بند ۱ اس می تواند به هرگونه دیوایسی که سیستم عامل اندروید ۴٫۴ و آی او اس ۸ به بالا را اجرا می کند متصل شود. به لطف نسخه ی کم مصرف بلوتوث ۴٫۰ این دسبتند سلامتی همیشه با تبلت و یا گوشی متصل شده هماهنگ خواهد بود و اطلاعات را در اپلیکیشن خود ذخیره خواهد کرد. البته در صورتی که اتصال قطع شود Mi Band 1S اطلاعات را در خود ذخیره کرده تا در زمان اتصال دوباره اطلاعات را به گوشی انتقال دهد.این دستبند انرژی خود را از یک باتری با ظرفیت ۴۵ میلی آمپر ساعت تامین می کند و در صورتی که کامل شارژ و سنسور ضربان قلب خاموش باشد تا ۳۰ روز دوام می آورد اما با فعال بودن سنسور ضربان قلب کمتر از ۱۰ روز شما را همراهی خواهد کرد.

Mi Band

قیمت و خرید

پوشیدنی Mi Band 1S چند روزی است به بازار عرضه شده اما بسیار کمیاب است . شیائومی برای این دستبند تنها ۱۵ دلار در نظر گرفته، اما فروش با این قیمت در بازار بسیار بعید به نظر می رسد، چرا که در حال حاضر فروشگاه ها مطرح بازار این دستبند را با چند برابر قیمت به فروش می رسانند.

با عرضه Mi Band 1S توسط شیائومی به بازار قیمت نسخه پیشین چند دلار ارزان تر از گذشته شده و هم اکنون به قیمت ۱۰ دلار داد و ستد می شود.

با فرا رسیدن روزهای پایان سال و البته روز جمعه سیاه که تب و تاب خرید به اوج خود در طی سال می رسد شاید شما هم تمایل به خرید دستبند Mi Band 1S داشته باشید.

منبع: دیجیرو

گوشی میان رده ZTE Blade S7 معرفی شد

مقاله قبلی

آغاز فروش پپسی پی وان؛ نخستین تلفن هوشمند پپسی

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *