بررسی

بررسی گوشی شیائومی ام آی ۴ آی «Xiaomi Mi 4i»

0

این روزها اگر به لیست تولیدکنندگان مطرح و معتبر چینی نگاهی بیندازیم، به طور حتم نام شیائومی در بین آن‌ها می درخشد. این کمپانی در سال جاری با ارائه گوشی‌های ردمی نوت ۲، Mi Note و Mi5 خود را بیشتر در دل کاربران جای داده و منتقدین و بسیاری دیگر را به تشویق خود وا داشته است. با این حال گوشی‌های ذکر شده تنها گوشی های خوب این کمپانی نیستند و شیائومی ام آی ۴ آی «XIAOMI Mi 4i» را نیز نمی توان از یاد برد؛ یک گوشی با صفحه نمایش ۵ اینچی FHD، سخت افزار میان رده و قیمت بسیار مناسب. این گوشی در حال حاضر در فروشگاه gearbest به قیمت ۲۳۵ دلار به فروش می رسد که برای یک گوشی با این سخت افزار و کیفیت، قیمت بسیار مناسبی است. با این حال شیائومی ۲۰۵ دلار برای این گوشی در نظر گرفته است که کمتر می‌توان با این قیمت آن را در بازار پیدا کرد.

Xiaomi Mi 4i

طراحی و مشخصات سخت‌افزاری کلی

  • صفحه نمایش: ۵ اینچ با روزلوشن ۱۹۲۰در ۱۰۸۰ پیکسل
  • تراشه مرکزی: اسنپدراگون ۶۱۵ با ۸ هسته پردازشی ۱٫۷ گیگاهرتزی
  • حافظه: ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم
  • باتری: ۳۲۱۰ میلی آمپر
  • دوربین: اصلی ۱۳ و ثانویه ۵ مگاپیکسلی
  • ابعاد: ۱۳۸ در ۶۹٫۷ در ۷٫۸ میلی متر
  • وزن: ۱۳۰ گرم

طراحی

Xiaomi Mi 4i

Mi 4i دارای طراحی مستطیلی استاندارد، با لبه‌های منحنی یا یک صفحه نمایش خمیده است. این گوشی با ضخامت ۷٫۸ میلی‌متری و وزن ۱۳۰ گرمی، ابعاد و وزن معمولی دارد به طوری که نه می توان آن را باریک و سبک دانست و نه سنگین و ضخیم. در زمان نگه داشتن این گوشی در دست با وجود بدنه‌ی پلاستیکی آن نیازی به نگرانی درمورد سُر خوردنش نیست و به راحتی می‌توان به دکمه‌های فولادی کنترل حجم صدا و پاور در سمت راست این گوشی نیز دسترسی داشت.

با وجود اینکه بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی گوشی‌های رده بالای Mi Note و Mi 4 بسیار دوست داشتنی‌اند، اما با وجود اینکه Mi 4i بدنه‌ای از جنس پلاستیک پلی کربنات دارد، کیفیت و طراحی کلی این گوشی راضی کننده است و در هنگام کار حس خوبی را به کاربر منتقل می کند. شیائومی ادعا می‌کند بدنه‌ی این گوشی دارای یک پوشش محافظ در برابر چربی است که حتی اجازه نمی‎‌دهد جوهر روی آن باقی بماند.

Mi 4i نیز مانند آیفون ۵ سی اپل در رنگ‌های جالبی ارائه می شود. در هنگام خرید شما می‌توانید از بین ۵ رنگ یکی را برای خود انتخاب کنید: سفید، مشکی، آبی، نارنجی و صورتی. با این حال اگر رنگ مورد علاقه شما در بین این رنگ‌ها وجود ندارد می‌توانید با استفاده از کاورهای رنگی‌‌ که برای آن تدارک دیده شده رنگ گوشی را تغییر دهید و هم از آن محافظت کنید.

صفحه نمایش

Xiaomi Mi 4i

گوشی Mi 4i دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد. این رزولوشن به معنای وجود ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ نمایشگر این گوشی است که در مقابل آیفون ۶ اس با ۳۲۶ و آیفون ۶ پلاس با ۴۲۶ پیکسل در هر اینچ، دقت بسیار بیشتری دارد.

Xiaomi Mi 4i

در نگاه به این صفحه‌نمایش، همه چیز خوب و زنده به چشم می آید؛ فونت‌ها بسیار واضح و رنگ‌ها بسیار زنده. به طور
حتم در دیگر گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه بسیار کم می‌توان اینگونه نمایشگر با کیفیت را پیدا کرد و حتی می‌توان ادعا کرد که نمایشگر Mi 4i در اندازه گوشی‌های پرچمدار عمل می کند. نمایشگر این گوشی با پنلی از نوع IPS زوایه دید ۱۷۸ درجه دارد. این بدان معنی است که اگر از کناره‌ها و زوایای مختلف به صفحه‌نمایش این گوشی نگاه کنید با افت کیفیت و سیاهی روبه‌رو نخواهید شد.

پردازنده و حافظه

Xiaomi Mi 4i

Mi 4i از نسل دوم تراشه ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ کوالکام به همراه ۲ گیگابایت رم قدرت می گیرد. این تراشه دارای ۸ هسته پردازشی می باشد که ۴ هسته آن سرعت ۱٫۷ و ۴ هسته دیگر آن سرعت ۱٫۱ گیگاهرتز دارد.

متاسفانه بزرگترین عیب این گوشی میزان حافظه داخلی آن است به طوری که Mi 4i تنها در یک نسخه با ۱۶ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود و نسخه‌های دیگری در کار نیست و نکته عجیب تر اینکه این گوشی از حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند، در نتیجه در هنگام کار باید همیشه چشم به پر شدن حافظه این گوشی داشته باشید و افرادی که عادت به نگه داشتن ویدیو و فیلم‌های مختلف در گوشی خود دارند با خرید این گوشی باید عادت خود را ترک کنند.

دوربین

Xiaomi Mi 4i

از حافظه و پردازنده که بگذریم، نوبت به دوربین می رسد. شیائومی گوشی Mi 4i را به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با لنزی با دهانه f/2.0 و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی مجهز کرده است.  شیائومی ادعا می کند ویژگی HDR و “beautify” را به طور محسوسی بهبود بخشیده است. این ویژگی  با حذف چین و چروک و لکه‌ها، اجازه ثبت تصاویر سلفی نرم و بهتری را می دهد.

شبکه و اتصالات

 

Xiaomi Mi 4i

از نظر پشتیبانی از شبکه و اتصالات، گوشی خوش قیمت شیائومی از دو سیم کارت نسل چهارم پشتیبانی می کند، اما شبکه LTE تنها از چند اپراتور بریتانیا و استرالیا پشتیبانی می کند و کاربران دیگر کشورها از جمله آمریکا از این ویژگی بی بهره خواهند بود. همچنین این گوشی به وای فای ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث ۴٫۱ و GPS  نیز مجهز شده است.

قدرت و طول عمر باتری

Xiaomi Mi 4i

از نظر قدرت، در زمان کار با این گوشی کندی و لگ احساس نمی شود. نسل دوم پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ به خوبی از پس وظایف محول شده به روی دوشش بر می آید که در بالا بنچمارک‌ آن آمده است.Xiaomi Redmi Note 2

در حقیقت Mi 4i بسیار بیشتر از قیمتش ارزش دارد. این گوشی با اینکه اندازه استانداردی دارد اما به یک باتری بزرگ ۳۲۱۰ میلی‌آمپری مجهز شده است. برای مقایسه می توان گلکسی اس ۶ را با ضخامت ۶٫۸ میلی متر در نظر گرفت که باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری دارد. باتری شیائومی  Mi 4i در عرض یک ساعت ۴۰ درصد شارژ می شود و اگر خواهان شارژ کامل آن بودید انتظار ۳ ساعته نباید زمان طولانی‌ای باشد.با آزمایشی‌هایی که انجام شد، ما می‌توانیم با اطیمنان بگوییم که شما به راحتی می‌توانید یک روز کامل از این گوشی استفاده کنید. در آزمایش ویدیویی، این گوشی ۱۳ ساعت و ۱۸ دقیقه ما را همراهی کرد که به راحتی می توان آن را در کنار دیگر تلفن‌های ۳۰۰۰ میلی آمپری قرار داد.

کلام آخر

Xiaomi Mi 4i

این گوشی سیستم عامل اندروید ۵٫۰  آبنبات چوبی را اجرا می کند که رابط کاربری MIUI آن را پوشانده است. شیائومی می‌گوید Mi 4i به عنوان یک پرچمدار برای بازارهای در حال ظهور طراحی شده است. با این حال این تلفن همراه را نمی‌توان با گوشی‌های رده بالایی مانند گلکسی اس ۶ و یا آیفون ۶ اس مقایسه کرد، چرا که Mi 4i قیمت بسیار کمتری نسبت به گوشی‌های ذکر شده دارد، اما با این حال از نظر سخت افزاری و با این قیمت، گوشی‌های کمی می توانند با Mi 4i رقابت کنند.

برای مقایسه اگر Alcatel OneTouch Idol 3 را با قیمت ۲۵۰ دلار در کنار Mi 4 با قیمت ۲۰۵ دلار قرار دهیم به طور حتم انتخاب گوشی شیائومی با سخت افزار بهتر و قیمت مناسب‌تر کار عاقلانه‌تری خواهد بود.

اگر به شیائومی ام آی ۴ آی «Xiaomi Mi 4i» علاقه‌مند شدید، هم اکنون می توانید نسخه سفید رنگ و یا مشکی را از فروشگاه آنلاین و معتبر gearbest با امکان ارسال مستقیم به ایران تهیه کنید.

منبع: دیجیرو

هواوی آنر ۵ ایکس «Huawei Honor 5X» معرفی شد؛ یک گوشی مقرون به‌ صرفه با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

مقاله قبلی

بررسی Xiaomi Yi: دوربینی از شیائومی با قیمتی مناسب

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *